Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday

jum isi borang..

hem, aku pegi jais pagi tek (jabatan agama islam sarawak) utk polah permhonan berkahwin..hem, cm tok jak rasanya nk nikah o..hem, teramatlah payahnya nk uruskan...aku kena ambil borang 1 (biru dan hijau) dan paper wana kuning lak utk senarai semak.

ditakdirkan ari tok, aku bertembung dgn weng a.k.a. ZULFADHLI BIN INI yg mmpunyai tujuan yg sama dgn aku..n weng pon akan kahwin bln mac.dan aku bulan MEI..hehehe....

nak djadikan cerita, ustaz yg kt counter ya pon pening palak dengan gelagat aku n weng.then ustaz ya ingatkan aku akan berkahwin dengan weng.ish2..xbaik ustaz.hehe...n kami pon ceritakan hal sebenar n bagitahu date kenduri masing2..jadi jgn la cepat merik kafsiran awl k..ya utk ingatan aku bersama juak.

stop hal ya.next kita ceta pasal isi borang2 ya k.bleh la aku mintak upah dgn cidak JAIS.hehe..iklan lagik..kat bawah tok da contoh borang permohonan untuk berkahwin.n bila kita wat permohonan tok, kita pelu sediakan gambar ukuran pasport 1 keping lelaki dan 1 keping perempuan, 1 salinan kad pengenlan (permohon lelaki, perempuan dan wali), sijil nikah ibubapa perempuan, pengesahan status permohonan oleh
i)penghulu/ketua masyarakat ATAU
ii) majikan bagi yang bekerja
n last sekali sijil kursus pra perkahwinan@bagi yang lulus interview for those yang x ambik kursus kahwin.jelas?n aku nak sarankan lebih baik pegi kursus dari pegi interview.sebabnya banyak ilmu yg kita dpat dan da sesi soal jawab.jadi xrugi dapat juak info2 dan tips dari penceramah^_^..itu ktk org akan tauk kelak.

inilah borang permohonan kahwin..
senarai semak color wana kuning utk wat semakan dokumen2 yg diperlukan
borang 1 color biru utk pihak lelaki jadi wajib bagi pihak lelaki isi
borang 1 color hijau wajib pihak perempuan isi.
nak lagi jelas click k utk size large..^_^




lak aku share lagik k, pas aku isik form (color hijau). sebabnya aku pelu tunggu MR. SB siapkan formnya dolok (color biru) dan baruk leh proses permohonan kahwin kami untuk dihantar ke JAIS n next stage tggu borang no 3 utk cari jurunikah.
okielah..lak sambung gik.dan aku promise aku share lagik if aku dah siapkan form aku k..

~~~misi ke mei 2011~~~

5 comments:

Mohamad Khusyairy M.S said...

kerakyatan/taraf penduduk nak isik apa??? warganegara malaysia ka apa?

asha said...

isik warganegara.kmk riya kmk tulis warganegara

amoy said...
This comment has been removed by a blog administrator.
amoy said...

Salam, ktk duak husband duak2 org srwak ka?

asha said...

salam. auk. org swk