Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday

april yang penuh dugaan

salam all
baru nak update blog pinky aku ni...
sebelum tu...korang doakan yer untuk nenek aku.dah 3 hari 2 malam nenek aku kena tahan kat wad.sebabnyer
nenek aku ader jangkitan kuman pulak kat paru-paru.sedangkan time check kat klinik-klinik doktor kat sane bagitahu nenek aku ok jer...

and now my mum aku yang jaga nenek aku kat hospital. aku pulak akan sediakan  makanan untuk my mum and adik aku yang no 2 and no 3 yang hantar makanan kat my mum..my mum pulak anak tunggal and tak der orang yang rotate untuk jaga nenek aku kat hospital.dan aku cuma ader 4 adik beradik jer.aku yang sulung dan anak perempuan tunggal.betul ke, ini yang dikatakan dugaan sebelum kahwin?sekarang aku tengah berperang dengan perasaan sebabnyer dengan keadaan nenek aku tu.wajar atau tidak untuk aku teruskan perkahwinan aku??????aku tak berani nak tanyer soalan ni kat MR SB. .perlu ker aku ade fikiran yang macam ne??

korang doakan yer, supaya nenek aku  boleh keluar dari hospital dan yang paling penting nenek aku sihat dan bertambah sihat.aku tak nak hari bahagia aku nanti nenek aku tak der masa aku di ijab kabulkan..walaupun dia tak leh nak bergerak at least dia duduk kat kerusi roda and tengok cucu sulung dia kawen.

and aku bukan insan yang kuat nak hadapi benda ni..dan sekarang rumah kami amatlah sunyi..aku rindu mak!!!!aku rindu nenek aku.

Inilah nenek aku
panggilan aku kat nenek aku ni MAK TUA
Lupakan sekejap citer nenek aku, now aku nak citer tentang hati aku yang sakit.rasa nak lempang laju-laju jer orang-orang nih...SITUASI: if korang ader jiran merangkap saudara sendiri yang buat hal kat korang,korang sakit hati tak??if jiran korang tetiba jer pandai nak membela ayam itik???bila jer time tengahari bau-bauan yang kureng menucuk-nucuk ke lubang hidung??sebetulnya, aku tak kisah tapi BOLEH TAK SELEPAS MAJLIS AKU??????BOLEH TAK??? Sebab aper???sebab benda bau tu leh mengganggu tetamu/kenalan yang hadir masa nikah aku!!!!!! arghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!rasa nak bakar jerrrrrrrrrrrrrrrr kandang ayam n itik tuh!!!!!!!!!!! and aku kan buat 2 majlis kat rumah..lainlah kalau aku buat kat hotel atau dewan tak lah aku nak risau and bengang macam nih..ni dah bukan tahap gaban dah,ni dah tahap memang nak bagi fire jer.and satu lagi yang buat hati aku nih bernanah dan berkudis..jiran aku ni letak lagi no rumah dier, sedangkan dier tahu tuh no rumah aku..kenapa no rumah jadi isu di sini???????
1) nanti tetamu yang datang akan berasa pelik mane rumah pengantin and nape ader 2 no yang sama untuk 2 buah rumah??????
2)no rumah aku hanya ader NUMBER dan segala surat-menyurat memang posmen antar terus ke rumah aku.
3)no rumah jiran aku ader abjad A kat belakang.tapi nape die tak letak???????????????????????????
4)ni no umah aku 539...and kat no umah dier 539A.....tapi naper tak letak A?????

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Adakah aku yang beremosi sekarang nih???atau memang jiran aku tuh menyakitkan hati??lepas kawen nih, aku nak kumpul duit.sebabnyer aku nak beli buaya and letak kat kandang ayam itik dia..LOL

10 comments:

Hunny Kitty said...

mmg April ni banyak dugaan..sama sama la kita bersabar

asha said...

hunny kitty~:( saya tak kuat wak..benci if tiap balik dari keje tengok rumah sebelah

~ NANA ~ said...

asha...banyakkn bersabar n berdoa okey...

juz ingt Allah takkn uji hambaNya jika hamba itu tidak mampu menanggung...

i'll pray the best for u...amin~

:)

ztie said...

memang dugaan sebelum kawen. mbak sabar k... erm.. utk pendapat kmk lah.. mun kmk. kmk sik tangguhkan... sebab... banyak dah benda nak d plah... tetamu dah dijemput. boleh ktk teruskan.. sik salah selepas majlis ya.. ktk pergi terus jumpa nenek ktk d hosp mintak restu...

apapun.. harap nenek ktk kembali sihat dan dapat hadir sendiri di majlis ktk oke... senyum selalu :D

asha said...

nana~tq dear..

asha said...

ztie~mak seh ktk.insyaALLAH, kmk kuat.

Redbloodsnow said...

tedah ktk yunk. sbr jak ah. tol kata ztie ya. boh tangguhkan. be strong ah.

Hunny Kitty said...

asha..leh bagi alamt asha tak?

- s0undl4cks@gmail.com

asha said...

zie~mak seh ktk..

asha said...

hunny kitty~saya dah email awak.:)