Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday

hilangnya dirimu...

Bismillah....

salam...
Genap 4 hari nenenda aku pergi ke rahmatullah means tinggal 24 hari sebelum hari nikah aku..inilah dugaan yang paling hebat pernah aku hadapi..tanggal 1 mei 2011,jam 2.50 a.m nenek aku telah menghembuskan nafasnya yang terakhir.

aku amat rindukan nenek aku dan hidup aku mesti diteruskan..dan aku percaya ada hikmah segala benda yang terjadi kan..aku harus kuat dengan semua ini.kerana yang pasti kita pasti akan mati satu hari nanti cuma kita belum tahu bila dan bagaimana bentuk kematian kita..dan kepadaNYA kita datang dan kepadaNYA jua kita kembali..

dan masih lagi terbayang di mata ku saat nenek aku dimandikan, dikapan dan dikuburkan..dan setiap malam aku pasti terjaga dari lena ku pada jam 2.50 a.m. dan pasti aku menangis sambil aku sedekahkan Al- Fatihah kepada nenenda aku ni..

dan hal perkahwinan aku dan atas perbincangan kedua-dua belah pihak..kami tetap teruskan juga pernikahan aku.dan aku percaya nenek aku merestui pernikahan aku nanti.seperti yang my mum bagitahu kat aku, nenek aku masih lagi ada kat rumah kami until 40 hari..means masa nikah dan sanding aku mesti nenek ada kan.even aku tak nampak nenek aku tapi aku pasti dia pasti melihat acara nikah aku..

dan saat ini, aku amat perlukan MR SB disisi tapi apakan daya tuntutan kerja MR SB yang amat payah untuk balik bercuti.dan aku faham tapi ya aku ada sedikit rasa terkilan.

dan nenenda Rejeni Binti Ahmad, bersemadilah nenek di sana.moga nenek di tempat orang yang beramal soleh..insyaALLAH, akan tiba masanya cucumu ini, kita akan berjumpa di alam yang lain..

*
*
*
*
*
*
*
*

AL - FATIHAH........

FYI= aku masih ada seorang lagi nenek yang emak kepada my dad.dan belah dad aku ni ramai adik-beradik...yang baru meninggal ni, adalah nenek yang rapat dengan kami sebabnyer nenek aku tinggal di rumah kami dan juga emak kepada my mum.dan mum aku adalah anak tunggal means aku nih cucu perempuan tunggal nenek aku..


10 comments:

aie said...

al-fatihah.

Nina said...

be strong my dear. harap adeng kuat k. arwah pun mesti xnk adeng sedih2. kuatkan semangat k. insyaAllah smue nye okey. al-fatihah untuk nenek adeng. moga rohnya dicucuri rahmat. Amin.

asha said...

mdm~al-fatihah

asha said...

nina~tq dear..amin

~ NANA ~ said...

takziah...al-fatihah utk arwah

asha said...

nana~tq dear..al-fatihah

ztie said...

al-fatihah deng. Semoga rohnya di cucuri rahmat.
semoga majlis ktk pun berjalan dengan lancar ow... sik lamak gik nak ? :) molah sine tek ? lamak kmk sik blogwalking tok lost dah kmk aiee

Redbloodsnow said...

Al-Fatihah, sha. tok lah di namakan dugaan tak duak nk melangkah alam pernikahan.

tak org sefamily tabah ah :)

asha said...

ztie~tq..
lak kmk jemput, datang jak oo
tinggal 23 hari gik ztie

asha said...

zie~mak seh zie.insyaALLAH, kmk kuat..kmk baruk blogwalking blog ktk tek.takziah untuk ktk sekuarga