Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday

nak citer perihal malam berlulut


salam...

n3 kali ni nak story perihal malam berlulut..hem, aku kurang pasti if rakan- rakan dari semenanjung familiar dengan word berlulut..untuk malam berlulut ni, aku namakan sebagai malam pertunjukkan fesyen atau dalam bahasa orang puteh nya, ,fashion show..=_=

acara malam berlulut selalunya di adakan selepas akad nikah. means if aku nikah petang sabtu, malam nya acara malam berlulut.dan seperti biasa after solat isyak..

aku citer malam berlulut di tempat aku dulu k.untuk malam berlulut nih, aku pilih persalinan jawa dan india.amatlah menyedihkan, aku belum lagi ade official soft copy gambar di tempat aku.:((.gambar ni pon aku ambik dari anak-anak buah dan kamera aku sendiri.huhuhu..

mera nam he..aishah he.^_^
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

perasan jawo.^_^

see, ada tak bakat terpadam untuk menjadi model???hahah...buang jer ke laut oit aishah..^_^and aku amatlah terhibur sangat-sangat masa malam berlulut nih.sebabnyer kan, aku disajikan dengan persembahan lakon beradat.itu pon, pak su yang sponsor..kumpulan di datangkan khas dari kampung kota samarahan, jauh tuuu...meh layan gambar diaorang.


yang kat tengah tuh..pak cik kepada my dad
pergh..semangat waja pak anjang.hehehe


tengok tuh..even pakcik-pakcik ni dan berusia tapi
energy diaorang sama dengan stacy af..
^_^

untuk pengetahuan kita bersama, persembahan lakonan beradat ini merupakan salah satu seni warisan di sarawak zaman dahulu kala.kumpulan ini di tubuhkan untuk menaikkan martabat seni sarawak dan aku akui ini lah kali pertama aku tahu pasal persembahan lakonan beradat nih.amatlah memalukan.maaf yer pakcik-pakcik..

dan malam tu jugak, kami (aku and hubby) telah di paksa untuk menari.kalau dalam bahasa melayu sarawak, kami menopeng..bukannya topeng yer kawan-kawan..^__^. sebabnya, pakcik- pakcik yang aktif tuh, siap panggil geng diaorang untuk bergendang..bergendang ni istilah sarawak.bergendang = adanya pukulan rebana, seruling dan penyanyi akan menyanyikan lagu dalam bahasa sarawak.dan penari akan menari di tengah..jum layan gambar kami..


hahaha. ^_^
mak ai, riangnya wajah kekanda.huhu

itu jer aku nak share kat korang.insyaALLAH, aku cari video lakonan beradat untuk tatapan semua.hehe..dan termasukkkkkkk jugak tarian aku dan hubby.hahah.tetttt..aku sangat malu saat tuh..




4 comments:

misya said...

baru dengar

asha said...

:)..hehehe...itu pasal la nak share kat kengkawan.tol tak puan misya.

Redbloodsnow said...

mek lak sik berlulut koh dear. i skip that part. mls mek nk berposing didepan org...miahahaha. maluuuuuuuuu :P

asha said...

hehee:).zie,mak kmk yang paksa kmk eh.huhuhu.mun ikut kmk pon, adeh.malu gilak eh.hik3