Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday

sudah jatuh ditimpa tangga?

baru berkesempatan nak update blog..
inikah yang di panggil sudah jatuh ditimpa ditimpa tangga.
dan paling tepat untuk aku katakan kejadian di bulan Mei..

8 Mei 2012  ---> MRSB dapat demam campak.adoyaiii..

11 Mei 2012 ---> Bapak aku langgar bontot kereta orang.huhu.yang ini masa nak masuk simpang kat area Tabuan Jaya, tempat yang penuh dengan adegan jem.huhu.

15 Mei 2012 ---> Rumah aku (rumah parents) pulak kena masuk pencuri..nasib baik lah pencuri ni bukan golongan techno class, kalau tak memang dah pencuri ambik laptop aku dan adik aku..tapi yang sedihnyer, duit mak aku yang di kebas pencuri dengan beg kerja emak aku sekali tapi nasib baik wallet mak aku diaorang tak kebas.sebab mak aku simpan wallet dia kat almari bilik. Selepas kejadian tu, aku dah takut nak tidur malam..bila dengar bunyi sikit jer,confirm aku akan terjaga dan payah nak lelap mata.

22 Mei 2012 ---> yang ini pulak, pasal aku sendiri..aku langgar bontot kereta orang.yang ini pulak, odw ke opis, jam 7.20 pagi perghhh..lagi lah kereta yang aku langgar tu, honda city hytec..Q** 7***. kejadian ni, masa nak keluar bulatan..napelah jalan raya kat sarawak ni, banyak sangat bulatan yer???huhuhu..yolah, nak salahkan bulatan la tewwww.ingat nak settle guna tunai..hahaha..perghhh..tapi nasib baik, pak cik tu baik tau..dia suruh aku claim insurans jer.sebab kerosakan kereta dia, memang makan ribu..hahah.kalau rm 1@rm 2  ribu ok sikit kot sambil tengok buku biru (asb saving) tapi ni dah atas 2 ribu..so baik gunakan insurans untuk cover. terima kasih sekali lagi kat pak cik yang baik hati.Gaji bulan ni pon aku kena cover untuk kereta aku sendiri.malas nak claim insurans sebab bumper jer yang jatuh and kemek kat hood depan.huhuhu.pastu nak kena bayar kompaun lagi.hahaha. rm300 melayang..menangis air mata darah pun tak guna. Tapi alhamduliilah, tak der sapa yang cedera..MRSB tak dapat nak cakap apa..huhu.sebab bagi dia, dah ok kalau tak der sapa yang cedera dan pesan lain kali berhati-hati di jalan raya.

sekarang masa  nak keluar simpang dan bulatan pun aku dah takut.huhu..inilah kali pertama aku langgar kereta orang.


dan bila benda ini terjadi dan kita kena hadapi sorang2 memang sakit sangat-sangat.yelah bila duduk berjauhan kita kena jadi super woman.dan aku pasti ada rahmat di sebalik kejadian serta inilah dugaan aku dan MRSB..untuk kami menguatkan lagi rasa kasih dan sayang sesama kami. ^_^

pencuri yang berbadan kecil
masuk ikut tingkap bilik arwah nenek


bumper depan yang ader telinga
dan satu2nyer ader kat kereta aku.hahaha

:(


tak ader gambar kereta pak cik tu, sebab kalut sangat.





6 comments:

eVa said...

hoohhoho.. menakutkan.. huhuhu.. sabar k.. nang sakit juak mun berlanggar tok.. nasib jak pakcik ya bait.. dpt dirunding..

yobihh pencuri masok rumah? kedak kmk dolok org gila masok rumah mek org.. huhu

asha said...

eva si manis~ auk eh.alhamdulillah..mun pak cik ya sik mok runding n mok pake cash.robak poket,hik hik.

auk eh, nasib pencuri ya cuma ambik beg keja mak kmk jak.huhu

Zie Madini said...

byk juak kejadian menimpa ktk sfamily dlm bulan mei tok ow. tedah tak org

asha said...

mummy zie~yalah eh..dugaan kmk sekuarga ya eh

chenta nana said...

takziah buat asha.. tapi takut la kalau langgat bontot kete org ni kan. takpe la sha. yang penting u ok.. tak cedera

asha said...

nana~mmg takut sgt2 dear.huhu..ni pon dah fobia bile nak keluar bulatan.huhuhu.nasib ader insurans yang tlg cover.huhuhu
alhamdulillah..keta jer dah tak cantik dah